Thursday, May 31, 2012

apa saya buat bila kulit saya burn !

Assalamualaikum w.b.t

lama dah saya xupdate entry baru kan .. padahal cerita yang nak dikongsi punya lah banyak :)
tapi xsempat2 pun nak buat entry . btw awak semua tau kan ..saya baru balik dari 5 hari di pulau tioman ..5 hari tu dah cukup lame utk buat kulit saya BURN hee .. dah la mase sy pergi pulau tioman tu saya tgh kena allergic kulit dekat MUKA pulak tu ...hee kalau org perasan laa..muka saya lain maser dekat tioman tu :) sebab muka saya bengkak .. and ..sepanjang dekat sane saya banyak follow aktiviti mereka di waktu siang sahaja *kalau dorang perasan la ..haha sebab bila malam je saya kena pakai cream lotion dari hospital..lotion tu mcm bedak sejuk taw..so..mmg saya xkeluar bilik lahh..nanti org ckp hantuu pulak :) mane tak nye tgh2 malam tibe2 ade perempuan pakai lotion putih (mcm bedak sejuk) dekat muka .. ummi dgn abh pun terkejut2 jugak tgk saya ..ini kan pula org luar..hee

oke itu pasal allergic..ini pulak pasal sun burn ..dekat sane kann .. saya mcm xpernah jumpa laut *serious
sebab nye asyik nak pergi mandi aje rase..dan dan yang best nye sebab 2nd last day tu seharian saya snorkelling bersama team unisel tuh .. memang berkilat lah muka ni burn ..tapi sape kesah kan..asalkan puas hati dapat snorkelling tu :) beleive me..rase nak snorkelling lagi ..rindu nak tgk landak laut yg mulut biruu tu :)

oke 2 topic utama dah abis..sekarang  nak bgtaw ..muka saya burn teruk ..padahal lagi berapa hari je lagi nak smbung belajar..hee mesti lah malu kan tibe2 muka saya burn macam org dduk pulau jehh :) biasa lah perempuan..mesti nak jage kulit kan..awak yg bace ni pun same kan.. mesti nak jage kulit juga kan :) *tau dah
tapi sekarang Alhamdulillah kulit saya dah kembali normal la dari sebelum ni *BURN ..nak tahu macam mane ..

saya guna product ni lah :) JAMU RATU ..tp dye anak cucu cicit SENDAYU TINGGI

tapi harga dye rm69 :)

ini serum dye .. cecair ni pekat sikit :)

dan ini cream dye :)

tadaaa .. hehe tu je la rahsia dye :) jadi siapa yg masih risau kulit masih burn tu ..sila2 lah beli :) 
sgt dialu alu kan .. oke ini gmbar sebelum dan selepas ..

pic kawan2 lain saya cuit2 kan ...hehe sbb semua burn ..saya *kiri BURN kan ? 

tapi lepas pakai ni ..semua yg kulit burn tu kembali normal sudaa :) Alhamdulillah 


okay ini first time saya promote product dalam blog saya aptb ~
hehe tapi xpe..sekadar berkongsi dgn si gadis2 aktif di luar sane kann :)
oke sekian wassalam 

Thanks for reading and Thanks for liked 



5 comments:

  1. seyes terbakar sgt kot muke ko ita..haha
    tapi dh normal? pergh! i smplysiti je..:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe kann .. tu mcm bru keluar dr rumah terbakar tu :p
      tapi nasib baik la okey semula..kalau x..malu nye nak masukkuis tp muka terbakan bakar bakar ~ :) wahh airen setia dgn siti dye tu :) eh2 tp make up simply siti mcm mac kan

      Delete
  2. tapi seyes gelap muke ko ita..haha...naseb bek dah putih balik kan..ngee...:D
    macam mac..nthlah, sbb x pernh pakai mac..haha..
    belilah smplysiti pulak..*promote jgn x promote* haha

    ReplyDelete
  3. hehe tu la nasib baik cerah semula..sayang kulit i tauu hehe :P
    haah betul..simply siti macam MAC .. make up dye kemas mcm pkai MAC dan bau dye wangi kann :) hehe

    eh2 untung la DATO SITI wish bufday kt airen :)

    ReplyDelete
  4. ita..dila tag ita kat entry tau..boleh? :D

    http://adielasyahirah.blogspot.com/2012/06/tawhidic-paragdigms.html

    ReplyDelete