Wednesday, March 13, 2013

nak tau tak cara nak bagi semangat masa belajar?

Assalamualaikum
 korang ... final exam sy tinggal lagi 5 hari kott.. wish me luck ehh

tapi kan nk share something ni ... kalau sy tgh study kan..and tibe2 rase mcm penatnye bace buku, penatnye buat nota, penat nye hafal fakta ... penatnyeeeee... saya just buat satu cara je nak hilangkan perasaan tu semua.... saya tgk gambar mak or abah .. n berdialog sendiri dalam hati ... mak abah hantar kite belajar tinggi2 sebab nak kite berjaya kan....dorang sanggup habiskan duit untuk tgk kita berjaya kan .. so apa salah nye berkorban tenaga muda ni semata-mata untuk belajar je....kita xrugi ape2 pun....untung ada lah kan...thats y lah saya letak picture mak as a background dekat my lappy

macam nih ..


comel tak ummi saye :D . love her so much !!!

so bila setiap kali saya rasa macam nk mengeluh je penat menghadap buku..sy tgk je dekstop lappy ni ..bile tgk gambar mak je..terus rasa macam ... ehh kena belajar betul2 ni ..kalau berjaya mesti mak orang pertama yang paling gembira...tak cukup dengan tgk gambar je...sebelum study or menghafal mesti call mak or abah dulu minta dorang doa kan supaya dipermudahkan segala urusan ku :)

and Alhamdulillah setiap perkara yg saya nak buat..saya akan call mak or abah dan minta mereka doakan supaya dipermudahkan segala urusan saya...dan AJAIBNYA Alhamdulillah Allah permudahkan :)

the moral of the story .. redha ibu ayah itu sangat penting :)

okay sambung study lahh :) teringat pulak pesanan mak .. masa itu seperti pedang..jika kamu tidak memotongnya (menguasainya) nescaya ia akan memotongmu ( membinasakanmu)

the end...thanks for reading :)

jangan lupa like hehe ...Wassalam

1 comment:

  1. Betul tu.. Ingat parent utk nak naikkan smngt study. Hey, come visit my blog. Itu pun kalo sudi je la.. Almaklumlah..newbie

    ReplyDelete